op welke radio frequentie Mhz. kan je vallendesterren horen?

ik heb een leuke scanner en luister geregeld naar ISS en andere ruimtevaart communicatie, nu wil ik graag meteoren luisteren die geregeld de dampkring bereiken en radiogolven van de zon, maar de frequenties zijn niet te vinden, heeft iemand hier ervaring mee en weet op hoeveel Mhz. ik mn scanner moet instellen. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De Vlaamse Vereniging voor Sterrenkunde heeft een werkgroep Radioastronomie. Deze werkgroep 'luistert' naar meteoren op 49,99 MHz.

Als je er mee aan de slag wil, zou ik zeker eens contact opnemen met deze groep!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huh..? dit is juist de frequentie van oude draadloze telefoons! echt weer iets voor een Belg :) maar ik zal deze Freq. instellen, dank U...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, die hadden dus ook flinke storing als er een meteorenzwerm was ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hah, Nu begrijp ik E.T. phone home...
(hij lande dus in Belgie..) LOL