Het aantal melkwegstelsels wordt op 100 miljard geschat. Per melkwegstelsel schat men dat er 100 miljard sterren zijn. Zo kom je op totaal 10.000 miljard miljard sterren, een 1 met 22 nullen.
Per ster schat men dat er gemiddeld 2 planeten zijn, dus dan kom je op 30.000 miljard miljard hemellichamen.
Let wel: het zijn nogal wat schattingen en ze kunnen er zomaar een factor 10 naast zitten. Er zijn ook sterrenkundigen die het aantal sterren schatten op 70.000 miljard miljard sterren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn 28 soorten hemellichamen (een (natuurlijk) object dat zich in het heelal bevindt en vaak zichtbaar is aan de hemel), die allemaal ook nog weer onderverdelingen hebben. Dan kom je wel over de honderd hemellichamen heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het wel geprobeerd, maar eigenlijk kan je dit niet uitrekenen. Je zou dan eerst moeten weten hoe groot het heelal is, en dat weten we nog steeds niet en zullen het ook nooit komen te weten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als antwoord op je vraag: Voor zover ik het kan beoordelen is dat nog nooit gedaan, i.i.g. niet openbaar gemaakt. Misschien zit er wel ergens op de wereld een " mad professor" al zijn hele levenlang het aantal hemellichamen uit te rekenen, maar zijn naam kennen we nog niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Astronomen schatten dat er alleen al in ons Melkwegstelsel meer dan 100 miljard sterren zijn.
Maar ons Melkwegstelsel is slechts een van de vele sterrenstelsels, en veel daarvan bevatten nog meer sterren. Hoeveel sterrenstelsels zijn er?
Sommige astronomen schatten zo’n 50 miljard.
Anderen hebben berekend dat het er misschien wel 125 miljard zijn.
De mens kan dus nog niet eens het aantal sterrenstelsels bepalen, laat staan de exacte som van al de miljarden sterren die ze bevatten.