Wat is een oranje ster?

Ik hb een tijd geleden een oranje stip in de lucht gezien in de avond en ik vroeg me af wat dat kan zijn. Het was ieder geval geen vliegtuig want die geven meerdere kleurtjes en hier waar ik woon komen alleen vliegtuigen die laag vliegen om te landen. Das weet iemand wat dat kan zijn.

Al vast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Download het programma stellarium. Je kunt daar je plaats opgeven en de tijd die je omhoog keek en dan zie je precies wat je op dat moment zag.

Dikke kans dat het de planeet mars was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ...gevonden?

Andere antwoorden (2)

Dat zou een rode reus kunnen zijn. Dat is een ster die aan het eind van zijn levensfase zit.

Maar het zou ook heel goed een planeet geweest kunnen zijn.
11 jaar geleden
Mars wordt de rode planeet genoemd en is aan het eind van November nog vrij laag aan de westelijke hemel goed zichtbaar na zonsondergang. Al vrij snel gaat de planeet zelf ook onder, de zon achterna.