Ik wil beginnen met astrofotografie. Wat heb ik nodig?

Ik heb een spiegelreflex Canon 350D eos en een telescoop, de Skywatcher Evostar 90.

Welke accessoires moet ik aanschaffen en hoe werkt het precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet zowiezo voor een adapter zorgen waarmee je je toestel vastzet aan je telescoop, als deze voor beide apparaten kant en klaar voor handen zijn weet ik niet.
Vermoed van niet.
Mischien dat je deze kan laten maken bij een draaierij of dat je zelf handig bent.
De lens van de camera moet natuurlijk goed sluiten op je telescoop.
Dan voorzie ik nog een probleem omtrent de diameter van beide lenzen, die van je camera is natuurlijk groter dan die van de kijker, ook daar zou je een oplossing voor moeten zoeken.

Ik heb hier een gebruikersforum, mischien dat deze mannen/vrouwen je beter kunnen begeleiden.
http://forum.belgiumdigital.com/f20/sterren-fotograferen-254592.html

http://www.weerfotografie.nl/technieken.php