Is dit een meteoriet?

gisteren in het boerenveld gevonden,ik heb een stukje van de buitenkant afgeslepen...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Griffin
3 jaar geleden
Waarom denk je dat het een meteoriet is?

Antwoorden (1)

Ik heb even gewacht met dit antwoord in de hoop dat iemand met een volledig antwoord zou komen. Dat lijkt niet te gebeuren, dus bij deze dan toch maar: nee, dit is geen meteoriet. Daar ben ik zeker van. Wat het wel is.... dat weet ik niet. Het lijkt wel een lavaknol of zoiets, maar daar heb ik te weinig verstand van. Interessant is de donkere "verbrande" buitenkant. Ik begrijp waarom je aan een meteoriet denkt.

Waarom ben ik zo zeker dat het geen meteoriet is ?
Dat zit 'm voornamelijk in de vorm. Hitte en druk vervormen een meteoriet terwijl deze door de atmosfeer raast. Jouw steen is heel mooi ei-vormig. Dat is te perfect voor een meteoriet.

Maar je kunt zelf ook de proef op de som nemen. De meeste meteorieten bevatten ijzer en zijn derhalve magnetisch. Is jouw steen magnetisch, ga er dan eens mee naar een sterrenwachten. Zij kennvast mensen die je zekerheid kunnen geven.
Ozewiezewozewiezewallakristallix