Ik wil graag Aerospace engineering studeren aan de TU Delft, met als richting Ruimtevaart.

Heeft iemand hier ervaring met deze opleiding?
Welke richtingen kun je met deze opleiding? Moet je dingen schrijven zoals een thesis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met de opleidingen maar voor alle masters geld dat je een afstudeer thesis moet schrijven en die moet verdedigen. Met een bachelor in Aerospace engineering kan je evt ook andere masters gaan doen in overleg met de betreffende opleidingen natuurlijk. De opleiding heeft heel veel gemeen met bv werktuigbouwkunde. Ook het omgekeerde is niet ongewoon: vanuit werktuigbouwkunde een master gaan doen in bv aerospace engineering of civiele techniek... Het BaMa systeem bied daar mogelijkheden genoeg voor. Houd er ook rekening mee dat de meeste mensen niet in een beroep komen dat direct met hun opleiding specialisme te maken heeft. Doe in de eerste plaats een studie die kan kan afmaken.

Het beste antwoord

Hoi Anthony. Ik heb zelf van 2002 tot 2007 luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd aan de TU Delft en ik werk er sindsdien als promovendus.

De opleiding bestaat (net als de meeste technische WO-opleidingen) uit een 3-jarige bachelor en een 2-jarige master opleiding. Tijdens de eerste twee jaar van de bachelor opleiding krijg je voornamelijk basisvakken, zoals calculus, algebra (wiskunde), mechanica, aerodynamica, etc.. In je derde en laatste jaar van de bachelor kan je zelf wel een aantal vakken kiezen en zou je je dus al een beetje kunnen specialiseren in de ruimtevaart.

Je echte specialisatie kies je echter pas bij het begin van je master, dus in je 4e jaar. Dan kan je ervoor kiezen om bij de leerstoel Space Engineering te gaan (af)studeren. Je sluit de master opleiding altijd af met een klein jaar zelfstandig onderzoek en het schrijven van een thesis.

Als je luchtvaart- en ruimtevaarttechniek hebt gestudeerd kan je eigenlijk nog alle kanten op binnen de techniek. Je zit dus absoluut niet vast aan een bepaalde industrie, al zal je voorkeur daar waarschijnlijk wel naar uit gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk hier: http://www.lr.tudelft.nl/

Je kan ook een meeloopdag doen en dan aan studenten allerlij vragen stellen terwijl je een hele dag meeloopt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij zitten momenteel,(as we speak) bij project, en ik kan je vertellen dat het zeer lastig is.... (zie mijn vraag over primitiveren). Ik ga dus volgend jaar een andere studie doen omdat ik niet gemotiveerd genoeg ben om door de lastigere vakken te komen.