Er zijn toch satellieten die stil in de ruimte hangen tov de aarde? Zweven spaceshuttles hoger of lager en kunnen die ook stil hangen boven de aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Nee, want als ze geen benzine hebt en een kant op gaat daar gaat die dan voor altijd heen.
Ze vliegen soms hoger en soms lager.
Zo vraag opgelost.
hahaha!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geostationaire baan bevindt zich op 35 786 kilometer boven de evenaar. De Space shuttle vliegt normaal op een hoogte van ongeveer 340 km. Dezelfde hoogte als het ISS. De Space shuttle kan maximaal ongeveer 600 km hoog komen.

Dat is dus ietsje lager dan geostationaire satellieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou de space shuttle niet door kunnen vliegen naar 35786 kilometer ? Dat ie het niet doet wil nog niet zeggen dat ie het niet kan ( denk ik ) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De Space shuttle kan maximaal ongeveer 600 km hoog komen."
Volgens mij klopt daar niet veel van.
ronaldP
13 jaar geleden
Shuttle is gemaakt om in een baan om de aarde te komen...
Dit is tot zo'n 600 km. Daarna is de brandstof nagenoeg op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De space shuttles waren idd ontworpen voor lage banen. Je zou evt. kunnen denken aan een grotere brandstoftank aan het ding te koppelen maar dan moet je ook bedenken dat de motoren wel sterk genoeg moeten zijn om dat allemaal omhoog te schieten. Dus nee: hij kan niet hoger (of iig niet significant veel hoger). Antwoord is helemaal juist.