stel dat het helal wel eindigd(bv een soort muur, of een blokade van sterren), zouden wetenschappers dan gaan omderzoeken wat daar weer achter zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het zou eindigen , kan er toch niets achter de muur zitten..?? , anders eindigd het niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed punt roxy ;-)

Het beste antwoord

Het heelal is eindig, dat weten we zeker. Het dijt uit met de snelheid van het licht vanuit het beginpunt (waar de Big Bang begon) en is dus een steeds groter worden bol. Voorbij die grens kun je niet komen, want dan zou je de materie aan de rand moeten inhalen, en dat kan alleen met een snelheid groter dan die van het licht. Ook het licht dat van die randen af naar ons terugstraalt, zegt ons niets, want dat licht is alweer zoveel miljard jaar oude als het ons bereikt. Je ziet sterren die misschien allang niet meer bestaan en kijkt dus terug in de tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk wel. Die mensen weten nou eenmaal nooit genoeg.
Vroeger dachten mensen precies zo en daarom weten wij nu wat we nu weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zeker.

Als men onderzocht en gevonden heeft dat het heelal eindig is, dan zal men verder gaan zoeken om uit te vinden wat daar dan achter zit.

Wetenschappers zijn nieuwsgierig van aard en willen alles onderzoeken.