Hoe blijft eten in je maag als je in de ruimte bent? want het zou er via je mond weer uit moeten kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook ondersteboven drinken (op de aarde)!

Antwoorden (5)

Je slokdarm, maakt net als je gewone darmen, bewegingen. Zo knijpt hij fijn en ontspant zich dan weer. Hierdoor wordt het voedsel gewoon naar beneden gedrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het komt niet via je mond er weer uit,
maar er zijn speciale toiletten voor.
je maakt je zelf vast aan het toilet en alles wordt met een hoge zuigkracht weggehaalt.
anders heb je zwevende urine/uitwerpselen, niet zo fris...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
dat is de vraag niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, wel logisch eigenlijk.. "Hey ik ga ff naar de wc, je zal misschien een paar drollen tegenkomen zometeen"
Tussen slokdarm en maag zit een klep die open gaat als het eten eraan komt. Deze klep zorgt voor éénrichtingsverkeer, waardoor het voedsel in de maag blijft en niet terugstroomt in de slokdarm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij je moet kotsen....
Aan het einde van de slokdarm bevindt zich de maagpoortspier die er voor zorgt dat het eten of drinken niet terug de slokdarm in kan.
In de ruimte hoeft hij zich niet anders te gedragen als normaal want op Aarde kan je zelfs drinken als je onderstboven hangt of staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mond zit vast aan de luchtpijp en de slok darm
als je ademd is je slokdarm afgesloten
alleen tijdens het eten is de slokdarm dus open
maar als je aan het eten bent ben je constant aan het slikken dus kan het er niet uit