wat gebeurter als je op Venus je ruimte pak uit trekt en je word bloot gesteld aan die gassen die regen daar ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Door de zuurstofverdringende gassen zul je eerst stikken.
Daarna droogt je huid erg snel uit door de gassen en zul je in secondes sterven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst zou je er dan even voor het gemak van moeten uitgaan dat je überhaupt op Venus kan komen.

Mocht het zo zijn dat je daar komt, verbrand je levend. Het is daar namelijk 735 Kelvin, oftewel 1008 graden Celcius. Warm genoeg om flink gaar te koken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent al gaar gekookt voordat de gassen enig effect kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bij je vraag over Mercurius heb gedaan zou ik ook voor Venus kunnen doen, maar ik heb ook niet oneindig veel tijd dus ik vat het even kort uit het hoofd samen:

Venus heeft (in tegenstelling tot Mercurius) een ontzettend dichte atmosfeer. Veel dichter dan die van de Aarde ook. Bovendien zit deze atmosfeer nu niet bepaald vol met zuurstof zoals hier, maar met giftige gassen zoals zwavelverbindingen en zelfs zwavelzuur.

Buiten het feit dat deze atmosfeer giftig is, is deze ook nog eens zeer zwaar. De luchtdruk is dus ook vele malen hoger dan hier op Aarde, en het zou voelen alsof je onder water bent.
Een derde effect van de dichte atmosfeer is het enorme broeikas effect. Iemand hierboven noemde het al, maar het is ontzettend heet in de dampkring van Venus. Je zou inderdaad direct verbranden.

Kortom, op Mercurius overleef je misschien de temperatuur, en sterf je aan straling. Op Venus is de atmosfeer misschien te dicht voor straling om er doorheen te dringen, maar is de temperatuur zeker onverenigbaar met het leven.