Heeft iemand meer info over het volgende filmpje?

Verhoudings gewijs is het object echt enorm, lijkt wel alsof het groter is dan jupiter.

Ik kan geen verdere informatie vinden met google en dergelijke.

Graag antwoord met een bijgevoegde link.

Toegevoegd na 2 uur:
Het filmpje wordt meerdere malen herhaald.

Datum van de gebeurtenis was 01 Oktober 2011 rond 7 uur s'avonds.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat een grote komeet of asteroide inslaat. Wel opmerkelijk is de solar flare die direct na de inslag aan de anders zijde van de zon ontvlamt. Oorzaak en gevolg of toeval ? Het lijkt mij het laatste omdat een inslag van een tov de zon nietig object nooit een dergelijke gevolg aan de andere zijde van de zon kan hebben. Maar misschien zit ik er naast. Ik hoop dat een echte astronoom meeleest en het verlossende antwoord geeft. Blijft een zeer boeiend filmpje !

Dit is een zon die een zonnevlam uitstraalt. Als je het wil googlen, zoek dan op 'Solar flare'.

Da's een komeet die de zon raakt. Toegevoegd na 2 minuten: En nee, die is lang niet zo groot als Jupiter. Komeet Halley is ook vele malen kleiner dan de lichtstaart die ie veroorzaakt. En hoe dichter bij de zon, hoe groter / dikker die lichtstaart zal zijn.

Bronnen:
http://www.google.nl/search?num=100&hl=nl&...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100