Heeft iemand meer info over het volgende filmpje?

Verhoudings gewijs is het object echt enorm, lijkt wel alsof het groter is dan jupiter.

Ik kan geen verdere informatie vinden met google en dergelijke.

Graag antwoord met een bijgevoegde link.

Toegevoegd na 2 uur:
Het filmpje wordt meerdere malen herhaald.

Datum van de gebeurtenis was 01 Oktober 2011 rond 7 uur s'avonds.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet gewoon de zon met zonnevlammen/zonnestormen? Of zit ik in een heel verkeerd straatje te denken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag hopen dat je niet het object op de voorgrond bedoeld, dat is nl de afscherming/beveiliging tegen het felle zonlicht....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Bliets verkeerde straatje. @ Compris ik mag hopen dat je uberhaupt wel naar het filmpje hebt gekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er slaat wel drie keer iets in achter elkaar, het lijkt wel een geplande actie. Volgens mij ligt de zon onder vuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom dit filmpje nou al zeker 2 jaar tegen als iets dat heel recent is gebeurt. Het lijkt me sterk dat de zon al zo lang onder vuur ligt van objecten van verschillende malen het formaat van de Aarde die een zonnevlam kunnen veroorzaken in zo'n korte tijd die vervolgens met zo'n gruwelijke snelheid wegschieten.

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat een grote komeet of asteroide inslaat. Wel opmerkelijk is de solar flare die direct na de inslag aan de anders zijde van de zon ontvlamt. Oorzaak en gevolg of toeval ? Het lijkt mij het laatste omdat een inslag van een tov de zon nietig object nooit een dergelijke gevolg aan de andere zijde van de zon kan hebben. Maar misschien zit ik er naast. Ik hoop dat een echte astronoom meeleest en het verlossende antwoord geeft. Blijft een zeer boeiend filmpje !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is een zon die een zonnevlam uitstraalt. Als je het wil googlen, zoek dan op 'Solar flare'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een solar flare beweegt van de zon af, meestal gekruld. Het object wat in een rechte lijn op de zon afkomt, is iets heel anders.
Da's een komeet die de zon raakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En nee, die is lang niet zo groot als Jupiter. Komeet Halley is ook vele malen kleiner dan de lichtstaart die ie veroorzaakt. En hoe dichter bij de zon, hoe groter / dikker die lichtstaart zal zijn.