Hoe kan het, dat ik (satelliet) UARS nog steeds zie vliegen op een bepaalde trackers website?

NASA en andere bronnen vertellen dat de satelliet inmiddels is neergestort in de buurt van Canada..

Waarom zie ik UARS nog steeds vliegen op de volgende website: http://observatory.tamu.edu:8080/Trakker
wel is waar op een hoogte van 85 meter?

Is het misschien een bepaald deel waar dan weer net 1 of andere transponder op zit, die het overleeft heeft?

De Mesosfeer begint ongeveer op 85km hoogte.
Dit zou dan toch betekenen dat de satelliet, nu pas te kampen heeft met uiteen brekingen?

Toegevoegd na 55 seconden:
*wel is waar op een hoogte van 85 *KILO*meter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat komt doordat trackers niet kijken waar een satelliet zich bevindt, maar dit uitrekenen. Ze hebben dus de baan van de satellieten vooraf berekend, en tonen jou waar iedere satelliet *zou moeten* zitten.