Waarom wappert de vlag van de Amerikaanse vlag op de maan bij de eerste beelden?

Bij de eerste beelden zag ik dat de vlag van Amerika op de maan wapperde, maar er is helemaal geen wind op de maan...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.5K

Antwoorden (7)

Buiten het wapperen om zijn er nog meer dingen die elkaar tegenspreken.
Ik geloof best dat ze op de maan waren maar de amerikanen kennende is er wel wat show aan toegevoegd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Valt mij eigenlijk wel een beetje tegen dat ze er niet een paar maanmickeymousen bij gefotoshopt hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen vinden de vraag van de wapperende vlag een van de meest overtuigende bewijzen dat de maanlanding nep is. De set zou in een hal zijn, en door de airco die aanstond voor de astronauten die in hun warme pak lopen wappert de vlag. Alleen wappert de vlag wel? Nee zeggen de anti-sceptici. De stok van de vlag is van licht aluminium en is erg buigzaam. Doordat Armstrong en Aldrin druk zijn geweest met de vlag beweegt deze mee, een normaal fenomeen. Maar doordat er in de ruimte geen luchtweerstand is, blijft de vlag langer nabewegen dan op Aarde. Door de draaiende beweging die Armstrong maakte toen hij de stok in de staander plaatste lijkt het alsof de vlag wappert. Tevens valt op dat elke keer wanneer een van de astronauten vlak langs de vlag loopt deze niet reageert door luchtverplaatsing, wat alleen kan als er geen atmosfeer is.
13 jaar geleden
Misschien wappert de vlag niet maar zit er aan de bovenkant van de vlag gwn een soort beugel om het doek strak te houden, zodat het lijkt dat deze wappert en er niet als een vodje bijhangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar lijkt het idd wel op ja als je goed kijkt..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook al. Als de vlag slap hangt kun je immers niet zien dat het de Amerikaanse vlag is.
Beelden zijn mooier gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Sceptici en ongelovigen hebben zich inderdaad afgevraagd: Wie maakte de film en hoe kan de vlag wapperen?
Antwoord hierop:
-De camera's waren op de maanlander (Eagle) gemonteerd en de vlag bewoog, omdat er geen lucht was en lage zwaartekracht, duurde het heel lang voordat de rimpels in het doek tot bedaren kwamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beweging zorgt ervoor dat de vlag nog nabeweegt. Het is zeker geen lucht die het aan het wapperen maakt.

Gewoon bewegingsgolven die uitsterven in het materiaal.
Wat een gezeur over die maanlandingen. Mensen WILLEN gewoon geloven dat het nep is.
Kijk even naar films uit die tijd en hoe special effects werkten... Zullen ze dan ECHT in staat geweest zijn dit zo realistisch neer te zetten?

Mythbusters zijn er ook mee bezig geweest...
13 jaar geleden
ik denk ook dat het nep is omdat er op de maan helemaal geen lucht is dus kan er ook niks wapperen