hoe kan het dat ik de maan ook s'ochtends kan zien

dan is het al licht en zit ik op de fiets naar school en dan zie ik nog steeds licht de maan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De maan verschuift iedere dag een klein beetje te opzichte van de zon. Als de maan tegenover de zon staat , dan is het volle maan. Als de maan één kwart verder is dan de zon , dan is dat eerste ( of laatste ) kwartier.

De maan wordt dan beschenen door de zon ( eerste en laatste kwartier ) en is al zichtbaar terwijl de zon ook nog steeds boven de horizon staat . De zon beschijnt de helft van de maan en de maanhelft is dan zichtbaar , overdag. Als het helder is tenminste . De blauwe kleur van de hemel ontstaat door de atmosfeer , maar je kan gewoon door de atmosfeer ( lucht ) heenkijken naar het heelal.

Als er een komeet in de buurt zou zijn die zo helder is als de volle maan , dan zou je hem ook gewoon overdag kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

's morgens vroeg staan de zon en de maan nog niet zo ten opzichte van elkaar dat de maan onzichtbaar is. Dat is pas zo als de zon als het ware krachtiger is geworden, dus nadat de ochtend verder is gevorderd.