Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik naar de zon kijken zonder eclips brilletje?? zijn er simpele oplossingen wat ik snel even op mn zonnebril kan plakken?? of andere ideën??

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk je wel uit met je ogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een eclips bril kost niet zo veel hoor euro ofzo

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Het veiligst is het kijken door het glaasje van een lasmasker. Die kun je bij de meeste bouwmarkten halen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je kunt een stukje glas zwart maken boven een kaarsvlam
de roet is een perfecte bril om naar de zon te kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zilverkleurige laag van chipszakken werkt hetzelfde als de eclipsbrillen.
Even experimenteren met hoeveel lagen voldoende afscherming geeft.
Als het om een eclipswaarneming gaat kun je ook een klein gaatje in een stuk karton prikken, de straal zonlicht door het gat vormt een afbeelding van de zon met de hap er uit op de plek waar je de straal op richt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wij wel eens gedaan hebben, is een emmer water neerzetten en de weerspiegeling in het water volgen. Dat is voor als je niet zo'n brilletje of een lasmasker oid bij de hand hebt, één van de manieren om veilig te kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen een paar jaar geleden met een cd gedaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen niet de veiligste manier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 of 2 cd'tjes op elkaar leggen en daar doorheen kijken.
Let wel dat je er niet langs of doorheen(ronde gaatje in't midden) kijkt. Succes
Je kunt je ogen maar één keer verwoesten dus zou ik NOOIT risico nemen en een echt eclipsbrilletje gebruiken.In mijn jonge jaren keken we wel door vier lagen fotonegatieven of een beroet glaasje. De lasbruil is natuurlijk prima, maar wie heeft die thuis rondslingeren?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding