Hoe kun je op de hoogte komen van waar en wanneer een raket lancering plaats vindt?

Ik zou graag een keer een raket lancering zien. Maar uiteraard ben ik altijd te laat wanneer ik zie dat er weer een lancering is geweest. Wordt er ergens bekent gemaakt waar en wanneer er een lancering plaats vindt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Via de onderstaande link kom je op de website spaceflightnow.com. Daar staan de geplande lanceringen met de plaats van de lancering vermeld. Er staat ook nog in het kort bij vermeld welke vracht er aan boord is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier is er één:
Communications satellite operator Telenor Satellite Broadcasting (TSBc) has chosen Arianespace to launch its new satellite, THOR 7.

The THOR 7 satellite will be placed into geostationary transfer orbit by an Ariane 5 launcher. The launch is scheduled for the fourth quarter of 2013 from the Guiana Space Center, Europe’s Spaceport in French Guiana.

Op volgende site vind je nog allerlei gegevens van eventuele lanceringen:
http://www.bvdsat.nl/bvd-plus.htm
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog geen data kunnen vinden van lanceringen, of ik kijk niet goed genoeg. Maar een leuke interessante site!
Bedankt! +1
fremar
12 jaar geleden
http://www.lyngsat.com/launches/2012.html