Hoe komt de bemanning van het ISS terug naar de aarde als NASA op houd met Space Shuttle missies?

het ISS is een bemand ruimte station, nasa brengt en haalt de astronauten met shuttles maar als zij stoppen hoe komt de bemanning dan terug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

De Russen vliegen ook op het ISS (vandaar de naam ook denk ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spaceshuttles gaan na 25 jaar met pensioen. De Amerikanen zullen dan opvolger moeten gebruiken, bijvoorbeeld de Orion.

Na het einde van het spaceshuttleprogramma is het ISS tijdelijk alleen met Russische Sojoezraketten te bereiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
(onderste afbeelding is de Sojoez. Daarmee zijn vluchten naar ISS mogelijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niemand weet dat de russen en japaners ook naar het iss vliegen. dat komt waarschijnlijk omdat de V.S. er altijd een grootte show van maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand weet dit? Het is een international ruimtestation dat voortdurend door astronauten van verschillende nationaliteiten bemand wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deelnemende landen op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_ruimtestation_ISS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de Russen meer vliegen op de ISS dan de Amerikanen en sinds kort hebben de japanners ook aangemeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
location: degenen die vóór jou antwoord gaven, wisten het in elk geval wel ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke rakketen gebruiken de Jappanners eigenlijk? Hebben ze zelf raketten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/1827093/2011/01/22/Japanse-vrachtraket-naar-ruimtestation-ISS.dhtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet toevallig wel dat de ruskis naar het iss vliegen en nog wel heel wat meer dan de amerikaanskis
Het is niet alleen NASA dat naar dat ruimtestation gaat maar ook de Europeanen evenook de Russen en Chinesen. By the way,als NASA ermee ophoud dan zal NASA ook ophouden te bestaan! Dat is daarmee dat NASA bestaat: het heelal te bestuderen! Ruimtevaart zit daar ook in.

Nochtans is NASA goed bezig dus ik zie niet in waarom het zou ophouden te bestaan. NASA is zelfs te belangrijk geworden dus men zal er alles aan doen om NASA te behouden en het optimaal te steunen op elke missie.