Hoe heet de planeet die heel erg op de aarde lijkt? En is die nou bewoonbaar of niet? En over hoeveel jaar kunnen wij daar naar toe gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Eigenlijk gaat over een reeks planeten rond 'een rode dwerg' op 20.5 lj.
Aanvankelijk vond men in 2007 de Gliese 581 c , die zou kunnen voldoen aan de eisen voor leven ...water en een temperatuur tussen 0°C en 40°C graden.
Na berekening en rekening houdend met een atmosfeer , zou de temperatuur aanzienlijk hoger zijn ....en waarschijnlijk te warm voor leven , helaas.
Niet getreurd want een paar later ontdekte men nog een paar planeten in dat zonnestelsel..... en daarbij zit ene Gliese 581 g .....en die zou an ook water hebben en iets kouder zijn dan de Aarde.
Voor meer info zou ik dit wiki artikeltje eens lezen.
Kunnen we er naar toe ? Zolang we de lichtsnelheid niet kunnen benaderen .... is het antwoord : nee (toch niet als fysieke mensen )
Ik denk dat een 'trip to Mars' zelfs nog veel gecompliceerder is als sommigen dat voorstellen.
Hieronder : een schemaatje met de 'levensvatbare zone' van ons zonnestelsel en dat van de twee Gliese planeten.

Toegevoegd na 47 minuten:
Gliese 581g zou onofficieel ZARMINA heten ,naar de voornaam van de vrouw van de ontdekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Pandora??

Toegevoegd na 33 minuten:
Srry dat is van avatar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De planeet heeft nog geen naam, deze planeet zit ook in een ander zonnestelsel en heeft als ster (zon) Gliese 581.

De planeet is 20,5 lichtjaren van ons verwijderd. Dat betekent dat als wij lichtsnelheid kunnen bereiken de reis 20,5 jaar duurt.

Wij kunnen er dus (nog) niet naartoe gaan en ik ben er zeker van dat dat nog lang, of nooit zal gaan lukken.

De planeet heeft volgens de onderzoekers een temperatuur zoals die op aarde en is rotsachtig, voor de rest is er weinig bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je wil worden, maar je hebt honderden jaren nodig er te komen en dan heb ik het nog niet eens over terug komen!