waarom gaan ze naar mars en niet naar de maan?

ik las laatst dat er mensen over een paar jaar op mars gaan wonen, maar waarom gaan ze niet eerst naar de maan? dat is toch veel dichterbij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Maar waarom moeten we eigenlijk naar Mars? De belangrijkste reden om op ontdekkingsreis te gaan is nieuwsgierigheid. Mensen hebben de natuurlijke neiging om hun omgeving te verkennen. Nu het grootste deel van de wereld bekend terrein is, wordt het tijd voor de volgende stap. Mars is de meest logische stap omdat het een hemellichaam is met veel meer variatie dan de maan. Mars is een planeet met historie: er is erosie door wind en vroeger door water. Er is vulkanisme geweest en er heeft een enorme klimaatverandering plaatsgevonden.

Mars is bovendien veel geschikter voor langdurige menselijke bewoning dan de dichterbijstaande maan. Mars heeft een atmosfeer, die bescherming biedt tegen straling en kleine meteorieten. Mars heeft water in de grond dat je kunt gebruiken om te drinken, om planten te laten groeien en om zuurstof van te maken. Mars heeft een dag-nacht ritme dat zeer sterk lijkt op dat van de aarde en je kunt er zonnepanelen gebruiken om energie op te wekken. En Mars heeft andere nuttige grondstoffen waaronder stikstof.

Een andere belangrijke reden is om wetenschappelijk onderzoek te doen. Wat is de geschiedenis van Mars? Waardoor is de grote klimaatverandering van Mars gekomen? En wat te denken van een van de grootste vragen in de wetenschap: is er leven in het heelal buiten de aarde?

Het bedrijf Mars One heeft een ambitieus doel: in 2023 willen ze vier mensen op Mars laten landen. Op dat moment staat er een bewoonbare basis voor ze klaar. Deze basis zal de rest van hun leven hun huis zijn, ze keren namelijk niet terug naar aarde maar gaan wonen en werken op Mars. Elke twee jaar sturen ze weer vier mensen naar Mars, zodat er een groeiende gemeenschap op Mars ontstaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dankjewel nu heb ik genoeg info voor mijn verslagie!

Andere antwoorden (1)

op de maan is geen water, en op mars is er ijs gevonden dus is het er mogelijk te leven. ook zou het makkelijker zijn om er een atmosfeer te maken.