hoe is de temperatuur alls je een ruimte wandeling maakt bij het ruimte stadion waar kuipers was ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus alls je buiten bent zeg maar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Temperatuur zoals wij die op aarde meten met een thermometer is een maat voor de bewegingsenergie van de gasmoleculen om ons heen. In de ruimte heerst een zeer extreem vacuum -- er is geen lucht -- dus is het ook lastig om 'de' temperatuur te meten. Komt een voorwerp in de zon, dan kan het fors opwarmen, maar komt het in de schaduw, dan kan het extreem afkoelen.
De laagste temperatuur die mogelijk is in het heelal is -273,15 graden Celcius onder nul, of te wel 0 Kelvin. Dit is het absolute nulpunt. Bij die temperatuur komen alle moleculen tot rust. Maar in de lege ruimte wordt die temperatuur niet bereikt. Er is nl. een stralingsveld overgebleven van de oerknal waaruit het heelal is ontstaan (de zgn. achtergrondstraling), en die komt overeen met een temperatuur van 3 Kelvin, of te wel 3 graden boven het absolute nulpunt. Dat zouden we dus de temperatuur van de ruimte kunnen noemen. Als we een voorwerp in de schaduw in de lege ruimte laten afkoelen, is dat de laagste temperatuur die het kan bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Xibel: Zo kan het gebeuren dat je van voren verbrand, terwijl je van achteren bevriest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron vermelding is ook wel zo aardig rena. :)
http://zenitvragen.blogspot.nl/2004/12/temperatuur-van-de-ruimte.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je moordigger :) Er werd alleen niet om een bron gevraagd, vandaar.