Stel; In een land wonen 15 miljoen mensen... en in een jaar had het land een bnp van 90 miljard dollar. Wat is het bnp dan per persoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

6000 euro of dollar of lire of peseta of forinth of welke munteenheid dan ook.
Bruto nationaal produkt is de som van de salarissen of andere inkomsten van alle personen in een land per jaar.
Een BNP van 90 miljard, gedeeld door 15 miljoen personen, levert 6000 als antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

90 miljard delen door 15 miljoen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste antwoord. Je moet het ook niet nog eens helemaal voor haar gaan uitrekenen natuurlijk... Dat kan ze zelf wel.
Kwestie van delen lijkt me. 90 miljard gedeeld door 15 miljoen,dat is te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
90 miljard is hetzelfde als 90 miljoen maal 1000. Dus als je 90 miljoen deelt door 15 miljoen, en dat maal 1000, dan kom je op die 6000 p.p.
13 jaar geleden
BNP is de waarde van de geproduceerde producten en de geleverde diensten. En die moet je inderdaad delen op de inwoners.
13 jaar geleden
Nederland heeft een nominaal BNP van 636.000 Miljard Dollar Nederand heeft 16.500.000 inwoners : dat geeft een BNP per hoofd van 38.600 dollar per jaar of 30.300 Euro per jaar.
In het BNP zit alles.....ook de bossen van de Veluwe , ook de gevangenissen....alles behalve de dingen die de mensen echt gelukkig maken