Dat mag overwegend juist heten. Kijk maar op foto’s gemaakt vanuit de ruimte, zoals deze: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Greenland_42.74746W_71.57394N.jpg/800px-Greenland_42.74746W_71.57394N.jpg
8 jaar geleden
Groenland is voor het grootste deel bedekt met ijs en daarop is geen plantengroei. Op de in de zomer ijsvrije oevers komen echter meer dan 500 soorten planten voor dus helemaal zonder groen is Groenland niet. IJsland bestaat uit vulkanisch landschap en bezit geen permanente ijsbedekking maar om te zeggen dat het dus groen is is even onjuist als te zeggen dat Groenland enkel ijs is. De rotsbodems die er veel voorkomen hebben hooguit korstmosbegroeiing en die is lang niet altijd groen, maar klimatologisch is IJsland grotendeels geschikt voor hogere plantengroei (kruiden, struiken en bomen).