Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een lijst van nederlandse steden naar inwonersaantal?

Ik bedoel NIET een lijst van gemeenten, maar plaatsen (steden/dorpen).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op dezelfde site van het CBS kun je de lijst wel vinden, het is per kern.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank! Helaas nog niet te sorteren op aantal, maar ik heb in ieder geval de meeste info!

Andere antwoorden (2)

Wat dacht je van de volgende lijst (zie link). Hier worden de plaatsen wel als gemeenten genoemd, maar volgens mij moet dit hetgene zijn wat jij wil weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Euhm nee... zoal ik zei: Ik bedoel NIET een lijst van gemeenten, maar plaatsen (steden/dorpen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar bv. Alkmaar, Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, etc..... zijn dat dan geen plaatsen?
Het is lastig om informatie over afzonderlijke steden en dorpen te vinden omdat gemeenten voortdurend worden samengevoegd en dan weer hun eigen onderverdeling kiezen. Wat de een een dorp vindt, vindt de ander weer een wijk van een stad, enz.
Het CBS hanteert een lijst van 2496 woonplaatsen (zie link). Dat is dus veel gedetailleerder dan de 408 gemeenten. Helaas heb ik nog niet ontdekt hoe je daar inwoneraantallen aan kunt koppelen. Wel kun je ieder van die plaatsen op wiki opzoeken en dan zelf zo'n lijst maken.
(Lees meer...)
WimNobel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat die lijst er inderdaad niet al is... niet zo heel veel zin om 2500 steden in kaart te brengen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding