Ha, die Salami;

In de ijsmassa's in het Noord- en Zuidpoolgebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In wolken, rivieren, meren en ondergrondse waterbekkens.
14 jaar geleden
Het IJsselmeer moet Nederland ook de komende de eeuw verzekeren van voldoende zoetwater.

Toegevoegd na 54 seconden:
Als gevolg van klimaatverandering zal het aantal droge zomers toenemen. Daarom is het belangrijk de functie van het IJsselmeer als buffer voor drinkwater en water voor landbouw en industrie te versterken. Dat blijkt uit het definitieve eerste Nationaal Waterplan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het IJsselmeer is het grootste meer van Nederland. Het heeft een oppervlakte van 1100 km². Het diepste punt, de val van Urk, bevindt zich bij Urk (5,5 meter beneden NAP).

In de zomer staat water van het IJsselmeer 20 centimeter hoger. Het zomerpeil wordt op 0,20m onder NAP gehouden. In de zomer, wanneer de rivieren weinig water aanvoeren, maar wanneer er tegelijkertijd veel zoet water nodig is voor het doorspoelen van kanalen en het tegengaan van verzilting in de polders in heel NW-Nederland, wordt voor een relatief hoog waterpeil in het IJsselmeer gezorgd. Hiervoor is de IJssel verdiept en zijn drie stuwcomplexen geplaatst in de Nederrijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In bier en wijn.