De Papoea's uit het binnenland : daar is weinig van bekend en denk ook niet dat die momenteel veel last hebben van de opwarming . De Papoea's hebben trouwens vele klimaten . Die kunnen aan de evenaar zelfs skiën en hebben gletsjers.
Ook de meeste eilandbewoners zoals Trobianders hebben voorlopig weinig last van de opwarming (vulkaaneilanden)...ook andere rampspoed weten ze te overleven ...zelfs beter dan zogezegd beschaafden (kijk wat er gebeurde met de tsunami enkele jaren geleden ; de natuurvolkeren een zeezigeuner volkeren van de Nicobaren en Andamanen die het dichtst bij de beving lagen hebben het allen wonderwel overleeft .
Andere Melanesiërs die op atollen leven hebben wel last van de opwarming : Op sommige van de Admiraal Eilanden
heeft men door springvloed (geen gewone vloed) bijna geen potabel water meer ....omdat de zoetwaterreservoirs overspoeld worden met zout water. Halve dorpen staan onder water....meermaals per jaar.
De grootste problemen zijn er momenteel bij de Polynesiërs van Kiribati. Hun koraaleilanden dreigen op zeer korte tijd onder water te komen liggen...de regering is op zoek naar eilanden om de bevolking integraal te kunnen deporteren (Heeft oa land gekocht op Tonga)

Toegevoegd na 2 minuten:
Tonga ...moet Fiji zijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Papoea's is een Melanesisch volk.
Het zullen vooral Polynesiërs ( Micronesiërs en Melanesiërs veel minder) die de dupe zijn van de opwarming
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Papoea's leven met de natuur. Die passen zich gewoon aan.