Tot hoeveel (kilo)meter in de aarde is de mens tot nu toe gekomen?

Alleen mensen dus geen machines maar wel met behulp van machines.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het diepste dat mensen zijn geweest is bij mijn weten de Tao Tona mijn, in Zuid Afrika. Deze mijn is 3.9km diep. In 1957 zay deze mijn al op ruim 2km diepte.

http://en.wikipedia.org/wiki/TauTona_Mine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

7 kilometer

Boren naar het binnenste der aarde

bron:planet.nl

Japanse onderzoekers willen vanaf een schip tot 7 km diep in de oceaanbodem boren.
De Japanners hopen zo materiaal op te halen die indicaties opleveren over het ontstaan van het leven op aarde, zo bericht de Britse krant The Times maandag.

Materiaal uit de aardmantel
Het Japanse onderzoeksschip Chikyu ('Aarde' in het Japans), is vandaag uitgevaren om voor deze ambitieuze missie te oefenen, want de beoogde boordiepte in de oceaanbodem (7 km) is drie keer dieper dan ooit tevoren is bereikt.

Aan de boor wordt een 1,5 meter lange en 15 cm brede cylinder bevestigd waarin materiaal uit de aardmantel wordt verzameld, de gloeiendhete laag die direct onder de aardkorst ligt. Dat materiaal moet aanwijzingen opleveren over het ontstaan van leven op onze planeet.

"In de twintigste eeuw zocht de mensheid naar het ontstaan van de materie en het heelal. We verkenden de ruimte en reisden naar de maan. Deze eeuw gaat over de fundamentele vraag waar het leven vandaan komt, " aldus projectleider Asahiko Taira tegenover the Times.

Er bestaan theorieën die uitgaan dat het leven onder de aardkorst is ontstaan bij (hete) temperaturen die op land en zee niet voorkomen.

Door geothermische activiteit zouden dergelijke prille levensvormen vervolgens naar boven zijn gestoten. Tot dusver zijn in naar boven gestuwde monsters van de aardmantel echter nooit sporen van leven gevonden.

Grens overschrijden
Voor het uitvoeren van de booractiviteiten is de Chikyu uitgerust met de modernste apparatuur die het mogelijk moet maken om voor het eerst monsters naar boven te halen waarvan onomstotelijk vaststaat dat ze uit de aardmantel komen.

De voormalige Russische boorintstallatie Kola Well haalde in het verleden weliswaar een diepte van 12 km, maar daarbij kwam de boor niet verder dan de aardkorst.

De Chikyu zoekt een bepaalde zone op waar de grens tussen aardkorst en aardmantel overschreden kan worden. Die beoogde boorplek ligt in de Nankai-Trog, 200 km uit de kust van Nagoya, waar de oceaanbodem 2,5 km onder de zeespiegel ligt.

Gezien de enorme druk die op kilometers diepte heerst, zullen de booractiviteiten minimaal een half jaar in beslag nemen.

lees verder voor de rest van het artikel op
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=2654.0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japanners lees ik hier.
in mexico dacht ik het was niet heel diep want het koste veel te veel geld. maar met geluids golven zijn ze de binnenkant al helemaal door geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auguste Piccard en zijn zoon Jacques ontwierpen een nieuwe bathyscaaf en noemden hem Triëste, naar de havenstad aan de Adriatische Zee waar hij werd gebouwd (zie afbeelding inleiding). De geslaagde proefduiken tot 7700 m. diep bij Guam in de Stille
Oceaan waren slechts een generale repetitie voor de meest gewaagde duik: een poging de bodem te bereiken van het diepste punt op aarde: De Challenger Diepte in de Marianentrog (zie kaart links). Deze diepte is genoemd naar het Engelse onderzoekingsschip dat dit laagste punt op aarde in 1951 ontdekte. De Marianentrog, genoemd naar de eilandengroep ten westen hiervan, is een diepe kloof van ongeveer 2500 km lang en heeft een gemiddelde breedte van zo'n 70 km. In 1960 werd de Triëste, inmiddels gekocht door een de Amerikaanse marine, afgezonken boven 'de kelder van de wereld'. Ondanks het feit dat de telefoonverbinding tussen het moederschip en de bathyscaaf en de tachometer (snelheidsmeter) defect waren geraakt door de ruwe zee, waagden Piccard en zijn Amerikaanse collega Donald Walsh zich aan de expeditie. Ook nu gebruikten ze ijzeren bolletjes als ballast en petroleum voor de opwaartse kracht. In bijna vier uur bereikten zij het diepste punt op aarde. De boordmeter gaf in het begin een diepte van 11 521 meter aan, maar dat werd later gereduceerd tot 10 916 meter. De Triëste hield stand bij een druk van 200.000 ton oftwel 545 atmosfeer. Met hun schijnwerpers zagen zij zelfs op deze diepte en onder deze enorme druk levende organismen, zoals schol, bot en garnalen. Na 20 minuten keerden ze in uitstekende conditie terug naar het wateroppervlak. De nauwkeurigste meting van de Challenger Deep werd in 1995 gedaan door een onbemande Japanse sonde die een diepte van 10 911 meter registreerde. De Amerikaanse onderwaterrobot Nereus bereikte in mei 2009 ook dit laagste punt in de Marianentrog. Bemande afdalingen worden vanwege de hoge kosten niet meer uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zeuren mbv taaltechnisch grapjes of futiliteiten.
Een vagina is een opening in een lichaam, maar als je die penetreert zit je in het lichaam en heb je het ook niet over eperfecte bollen of iets dergelijks.