Welke ezelsbruggetjes bestaan er voor de namen van Centraal-Europese en Oost-Europese landen?

Ik zoek met name ezelsbruggetjes voor de rijtjes
- Slovenië, Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Montenegro, Albanië (Griekenland).
- (Rusland/Kaliningrad) Polen, Tsjechië, Hongarije, Servië, Macedonië (Griekenland).
- Wit Rusland, Oekraïne, Moldavië, Roemenië, Bulgarije (Griekenland).

De landen tussen haakjes mogen erbij of weg gelaten worden, afhankelijk van wat het beste uitkomt voor het ezelsbruggetje.

Zelfbedachte ezelsbruggetjes zijn ook prima trouwens.

Toegevoegd na 9 minuten:
Oeps! Tsjechië moet natuurlijk Slowakije zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Slovenië - Kroatië - Bosnië-Herzegovina - Montenegro - Albanië - Griekenland: 'Sanne Koopt BH's Met Acht Gaten' Rusland - Polen - Tsjechië - Slowakije - Hongarije - Servië - Macedonië - Griekenland: 'Rond Pasen Traint Sanne Haar Schaap Met Gras' Wit-Rusland - Oekraïne - Moldavië - Roemenië - Bulgarije - Griekenland: 'Willem Ontdekt Makkelijke Routes Bij Groningen' Ik weet dat de zinnen nergens op slaan, maar dat is meestal met ezelsbruggetjes. Succes!

Mijn ezelsbruggetje is dat ik me de kaart van Oost-Europa voor de geest haal en ze dan van boven naar beneden opnoem. PS. waarom moet Tsjechië Slowakije zijn? Het zijn 2 aparte landen.

pfff...moeilijke opdracht zeg! Maar okay. Voor de eerste had ik het volgende in gedachte. Ik weet niet of je zoiets zoekt? "sloof krijgt bij-baan monter aangeboden"