Gelderland

Toegevoegd na 2 minuten:
Gelderland heeft 4.975 km² land oppervlakte en 161km2 wateroppervlakte en is hiermee de grootste van Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk Noord-Brabant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelderland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua inwooners: Noord-Holland
Qua: oppervlak Gelderland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuid Holland heeft veel meer inwoners dan Noord Holland
Gelderland is wel de grootste provincie (oppervlakte) in het huidige Nederland
Had je ook heel makkelijk kunnen googelen:).
Gelderland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelderland geloof ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon geleerd op de basisschool: Gelderland is de grootste, Utrecht de kleinste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij Friesland, waddeneilanden erbij!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je land en water pakt is het Friesland met 5.749 km²
https://wikikids.nl/Provincies_van_Nederland
Als je op een kaart kijkt lijkt dat niet te kloppen, dat komt door het water rondom de waddenzee.

Als je naar land alleen kijkt is het Gelderland met 5.137km² (Friesland maar 3.250 km²)
https://www.google.nl/search?num=20&ei=zXrMW42PJ8PosAfgqa24CQ&q=gelderland+oppervlakte&oq=gelderland+oppervlakte&gs