Wat zijn de coordinaten van de noordpool?

Ik kan de noordpool niet vinden, weet iemand coordinaten ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (2)

N90.00.000 e000.00.000 theoretisch gesproken. Dit kan je zien als het maximale noordelijke punt. De breedtegraad maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Waarom moeten al die nullen erbij? En wat betekent de e voor die acht nullen?
90° 0′ 0″ N, 0° 0′ 0″

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel 90° 0′ 0″ noorderbreedte en 0° 0′ 0″ oosterlengte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Dat vind ik duidelijker dan het 1e antwoord. Ik heb wel een kanttekening. De meridianen komen op de noordpool en op de zuidpool samen. Die zijn van 180 graden oosterlengte tot de 0-meridiaan en zo verder naar 180 graden westerlengte. De genoemde 0 gr.0'0" oosterlengte is neem ik aan willekeurig gekozen. Het kan net zo goed 170 gr. westerlengte zijn.