Er zijn verhalen dat de naam Hollywood afkomstig is van een geïmporteerde Engels hulst die groeien in dat gebied, maar die zijn onjuist.
De naam is bedacht door Hobart Johnstone Whitley, de stichter van Hollywood. Hij en zijn vrouw Gigi kwamen tijdens hun huwelijksreis in1886 op die naam. Ze stonden op de heuvel met uitzicht op de vallei die nu Whitley Heights heet. Er werd toen een deal gesloten voor de aankoop van 500 hectare.

Toegevoegd na 2 minuten:
groeien = groeit
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf het idee dat het een naam is geworden van twee personen (geliefden) Holly and Wood.
Holly komt af van het woordje Holy. Dat betekent heilig. De artiesten werden, vandaag de dag maar zeker ook vroeger, bijna vereerd als heiligen.
En wood betekent een bos, alszijnde veel bij elkaar.

En dat is nou precies wat daar is: velen 'heiligen' artiesten/acteurs etc