Waar komt het gebruik vandaan om in groep 8 een afscheidsmusical op te voeren?

Heel veel scholen doen dit om afscheid te nemen. Maar waarom? En waar komt dit gebruik vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In mijn (school ) jeugd had niemand een idee wat een musical was. Maar in 1948 in de 7e klas zo als het toen heette, voerden de "afzwaaiende " leerlingen wel een toneelstuk op. Dus het gebruik op zich bestaat al heel lang.
Ooit zal een leraar dat bedacht hebben. Leerlingen waren in die tijd niet zo assertief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het gaat erom omdat je dan voor het laatst in principe bij elkaar op de school zit waar je het doet..
met musical zien de ouders ook hoe goed de leerlingen samen een toneel stukje kunnen uitvoeren,
en het is heel leuk afscheid omdat je er lol in hebt en het met plezier doet