Als alle werkelozen bij elkaar konden komen kunnen ze dan niet gezamenlijk een nieuw bedrijf oprichten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle werklozen hebben een uitkering en komen daarna in de bijstand. Ze kunnen dan lid worden van Clientenraden en die Raden zijn weer landelijk georganiseerd.

Men probeert landelijk veel voor de werklozen te doen. Al blijft het volgens mij teveel steken in de armoedebestrijding.
Maar goede reintegratie door de gemeente bevorderen, willen ze ook.

Tot nu toe, komen veel sociale dienst ambtenaren niet veel verder dan verwijzen naar een reintegratiebedrijf. Uitkeringsgerechtigden moeten verplicht die cursussen volgen die lang niet altijd leiden naar werk. Omdat de bedrijven vaak onterecht hun geld opstrijken, en er weinig voor doen. De Landelijke Clientenraad heeft hier onderzoek naar gedaan. Nu krijgt het integratiebureau pas volledig betaald, als ze gepresteerd hebben, anders de helft. Kosten van het traject ongeveer E 6000,--

Dus een nieuw bedrijf zal niet lukken, vanwege de diversiteit, maar samensterk proberen te zijn, wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dan moet dit nieuwe bedrijf wel op vlakken bedoeld zijn voor alle werklozen.
je hebt ze nml in alle branches.
de 1 is arts, de ander vuilnisman dus dan gaat het moeilijk.
nee je idee is leuk, maar kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, gewoon een postbedrijf dat TNT komt te vervangen.

Toegevoegd na 47 seconden:
Wel met alleen maar deeltijd werkers natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou moeten zoeken naar een gat in de markt. Het zou wel een erg groot bedrijf worden en je komt in de problemen met de reiskostenvergoeding.
tevens heeft iedereen zijn eigen expertise. goed idee maar onmogelijk.