Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leg je aan iemand die nooit van internet heeft gehoord (onbewoond eiland o.i.d) uit wat internet is?

Vraag ik gewoon af

Toegevoegd na 3 minuten:
En helemaal geen technologie kennen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
914
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lukt nooit want op een onbewoond eiland woont niemand

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb het laatst aan iemand (niet uit Nederland) uit moeten leggen die er echt nog nooit van gehoord heeft.
Gelukkig had ze wel vaag van het begrip computer gehoord.
Ik heb maar gezegd dat het net een soort boekenkast is, maar dan in de computer. Je kan alles opzoeken wat je maar wil en je kan er ook informatie op zetten. De computers zijn gelinkt aan het internet, en daardoor kun je informatie met elkaar uitwisselen.
Ik ga binnenkort even bij haar checken of ze het een beetje begrepen heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Telefoneren met een toetsenbord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je legt het op dezelfde manier uit dan hoe een mobiel werkt en andere technische snufjes ..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internet is verzameling van heel veel verschillende informatie, over wetenschap, grappen, sex en specifieke mensen (profielen sites), waarmee je contact kunt hebben met mensen op een andere plaats, met ze spreken en ze zien en bovenal waarmee je alle gegevens en alle ideeen die je hebt, of ze juist zijn of niet, met de hele wereld kunt delen en zij met jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet,
als die gene al die tijd al op een onbewoond eiland heeft gezeten kan die persoon niet eens normaal praten en laat staan schrijven, dus wat zou die persoon dan op internet moeten doen, laat hem gewoon de teletubies zien en die persoon vind het al geweldig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet.
- Je spreekt die taal niet
- Het concept electronica is onbekend
- Het hele idee van een beeldscherm wordt niet begrepen

Hooguit de persoon achter een computer zetten en laten zien kan iets helpen, maar zlefs dan zal het concept niet begrepen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kent hij het begrip tamtam ;)

internet is tamtam ;)))
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding