Welke van deze ziekenhuizen/instellingen is het beste aangeschreven?

* Pro Persona
* Universitair Medisch Centrum St Radboud
* Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ)
* St. Maartenskliniek
* Ziekenhuis Bernhoven

Top 5?

Dit in verband met een interne (duaal) opleiding Verpleegkunde. Wat is het slimste om te kiezen (als er al wat te kiezen valt...)?

Is een ziekenhuis als Bernhoven ook een goede basis: gezien baankansen?

Toegevoegd na 3 minuten:
t lijkt mij wel fijn: een wat kleiner ziekenhuis.

12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier vind je een overzicht met een beoordeling van (in elk geval een aantal van) de ziekenhuizen die jij noemt:
http://www.elsevier.nl/web/Weekblad-4/De-beste-ziekenhuizen-2010.htm

Ik kan me heel goed voorstellen dat een kleiner ziekenhuis jou leuker lijkt dan een baan bij zo'n groot instituut. Voordeel van een groter ziekenhuis is wel dat er waarschijnlijk meer vacatures zijn en ook meer kansen om door te stromen naar een baan op een andere afdeling. De keuze zal groter zijn. En je kunt dus ook een bredere werkervaring opdoen.

Bedenk ook dat steeds meer kleinere ziekenhuizen in de toekomst gaan verdwijnen. De overheid wil dat ziekenhuizen zich steeds meer gaan toeleggen op specialismen waar ze goed in zijn, terwijl kleine, lokale ziekenhuizen worden opgeheven.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook hier kun je trouwens veel info vinden:
http://www.kiesbeter.nl/patienteninformatie/ziekenhuizen/kwaliteitinformatie/
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo'n onderzoek is gedaan en op RTV-Utrecht gepubliceerd. Het absoluut het allerbeste was (alweer) het Diaconessenziekenhuis aan de Bosboomlaan in Utrecht.