Is het toegestaan dat je als je gaat werken op een andere werkplek begint dan waar je klaar bent?

wat kun je hier tegen doen? (als je dit niet wilt)
tot nu toe zie ik alleen als optie accepteren of ontslag nemen/stoppen met werken

Als je bijvoorbeeld werkt op de tram begin je op een ander punt dan waar je klaar bent. Als je bijv. begint in Rotterdam zuid en klaar ben ik Rotterdam Noord lijkt het me eerlijker dat je ook begint/betaald wordt vanaf Rotterdam Noord en de reistijd betaald krijgt tot je beginpunt Rotterdam Zuid.

Stel je voor dat er geen vervoer rijd als je klaar bent dan moet je ook nog eens eerst je auto zetten waar je klaar bent einde dienst en dus nog reizen naar het punt waar je moet beginnen. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er is nog een derde optie: praten met je chef,
anneliez
12 jaar geleden
Idd. bespreek het met je chef. Het is namelijk wel toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen uitzoeken of hier iets over staat vermeld in de CAO die van toepassing is (CAO openbaar vervoer?). Als je lid bent van een vakbond kun je ook daar informeren. En ook als niet-lid kun je wellicht de informatie ook vinden op de site(s) van de diverse vakbonden. Bijvoorbeeld De Unie (www.unie.nl) of CNV VAkmensen ( http://www.cnvvakmensen.nl/caos/stads-en-streekvervoer/cao-openbaar-vervoer/ ). Hier kun je ook de volledige CAO Openbaar Vervoer downloaden. Blijkt dat het toegestaan is om in de situatie die jij beschrijft geen reisuren uit te betalen, dan is het inderdaad een kwestie van accepteren of ontslag nemen. Bestaat er wel recht op reistijdvergoeding, dan zeker met je leidinggevende gaan praten en hem wijzen op hetgeen wat in de CAO staat.
Als je er helemaal nog niet met je leidinggevende over had gepraat, kun je daar natuurlijk ook eerst mee beginnen.