Ik ben 61 jaar. Wil op basis van een 0 uren contract wat bijverdienen. Wat is het wettelijke minimale uurloon? De werktijd is op basis van oproepbare

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo 12 €, 14 € bruto. Google minimum loon .

Antwoorden (2)

Het minimumloon per uur is afhankelijk van de normale fulltime werkweek in die sector. Als dat 40 uur is voor een fulltime baan, is het minimumloon per uur 8,63 euro. Dit kan oplopen tot 9,58 euro per uur wanneer een fulltime functie 36 uren bekleedt.
Deze bedragen zijn exclusief vakantiegelden.
Daarnaast kunnen er nog toeslagen gelden op basis van bekwaamheid, of bijvoorbeeld risicogeld. Dat is allemaal afhankelijk van de functie die je krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het minimumloon is afhankelijk van de tijd die in die bepaalde sector normaal bevonden wordt. Bij 40 uur p.w. is her uurloon 9,32 euro incl. vakantietoeslag en bij 36 uur p.w. is het 10,35 euro incl. vt.
Zie ook de volgende site: www.loonwijzer.nl