Kan een leiding gevende degraderen omdat ze tedicht bij chauffeurs van buitenfirma stond , ook prive contact ?

ze was te familiair met chauffeurs die ze zelfs kenden voor ze bij ons werkte , zelfs dar mocht ze geen contact meer mee hebben , kunnen zij dat zo maar opleggen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

(als ik je vraag goed begrijp "chauffeurs van buitenfirma"? en "ook prive contact", is dit mijn antwoord:)

tijdens werktijden zijn er andere regels dan tijdens vrije tijd.

wanneer je werkt voor een bedrijf, kan dat bedrijf regels en bepaald gedrag voorschrijven. als je dan iets doet dat volgens hun niet goed is, dan kan daar een sanctie ("straf") op staan zoals bijvoorbeeld degradatie, al zal daar eerst een waarschuwing aan vooraf gaan.

de directie van dit bedrijf zal het niet waarderen dat een leidinggevende met een chauffeur staat te praten / contact heeft (meestal is dit voor het oog van de "buitenwereld").

of de leidinggevende privé contact had, zou niet moeten uitmaken, tenzij de leidinggevende dit dus door contact tijdens werkuren laat blijken.