er is tegenwoordig veel te doen om deeltijd ww, wat is dat?

Toegevoegd na 11 seconden:
wie kan dit kort en bondig omschrijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat betekent dat de werkgever onvoldoende werk heeft voor bepaalde werknemers. Hij mag dan deeltijd-ww aanvragen voor deze persoon. Die kan dan tot 50% minder uren werken, hetgeen weer wordt aangevuld door ww.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is overigens gedaan om te voorkomen dat deze werknemers ontslagen moeten worden. Vaak zijn het waardevolle werknemers, en als men ze gaat ontslaan dan moet men als het financieel weer beter gaat weer nieuwe mensen aan gaan nemen als de oude werknemers niet meer terug kunnen of willen komen. Dat is zonde van de investering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een bedrijf kan, bij minder werk, zijn ervaren medewerkers in dienst houden, door ze bijv. een dag minder te laten werken in de week, en het 20% verschil dat dan eigenlijk van het salaris zou moeten worden afgetrokken, wordt dan als ww uitgekeerd. Natuurlijk is dit tijdgebonden - dus er wordt gehoopt, dat de markt na die tijd weer dusdanig aangetrokken is, dat er weer full-time werk is voor de werknemers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om een lang verhaal kort te maken.
Je spreek met je baas af dat je minder gaat werken voor een periode van max. 2x 13 weken.
De uren die werkt betaald je baas.
En als je aan alle voorwaarden voldoet krijg je een uitkering voor de resterende uren die normaal gesproken zou werken.
Je kan hier gebruik van maken voor bijv. scholing en opleiding in de vrije uren. Maar ook gewoon voor het verzorgen van je kinderen e.d.

Bij de bron staat alle info en voorwaarden duidelijk uitgelegt.