hoe wordt het teken genoemd dat men - vooral op scholen - gebruikt als teken van goedkeuring? De "krul" dus...

Is er een officiële benaming voor dit symbool? Een sterretje wordt asteriks genoemd, en als men over een accolade praat is dit ook een bekend teken. Voor de "krul" heb ik nooit een andere benaming gevonden. Wellicht is het "officieel" ook "krul"...

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Olex; Ik ken het teken als een paraaf.

Ik ken het niet anders als een 'krul'.

Hier op school gebruiken ze ook de 'krul/krulletje' !

De kinderen op school noemen het zelf een 'goedje'.

de officiele benaming is en passent oftewel in het voorbijgaan de krul is een verbastering van het en-teken (&) en wordt op verschillende manieren getekend op mijn bronpagina zie je een voorbeeld wat veel lijkt op de krul Toegevoegd na 1 uur: de bijnaam voor de krul is paraafje andere benamingen zijn: krul,slingertje,goedje,plusje,puntje,bonusje Toegevoegd na 2 dagen: ik heb mijn opa gevraagt (hij is leraar geweest) de naam van de krul is circolex de naam is vrij onbekend omdat "de krul" door de jaren heen vele namen heeft gekregen het betekend simpel weg dat het werk door de leraar nagekeken en dus gezien is Toegevoegd na 5 dagen: nogmaals gecheckt en nu lijk ik een antwoord te hebben het lijkt de correctiekrul te zijn kijk maar es op de bijgevoegde site op het plaatje staan correctietekens

Dat heet een GOED teken . Het is ook een bijzonder gestileerde g!

Ampersand is de officiele naam

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100