Kan ik een tussenjaar nemen?

Ik ben 17 jaar heb een vmbo tl diploma.
Ik leer met veel moeite en heb de verkeerde keuze gemaakt ik mijn mbo opleiding. Ik zou heel graag een jaar werken en eventueel een cursus volgen voor de taal. Zou he mogelijk zijn dat ik een tussenjaar neem en het schooljaar 2012/2013 weer volledig begin met een nieuwe opleiding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Als je 17 bent dan ben je nog leerplichtig en mag je er dus geen jaartje ertussen uit. Dat mag pas vanaf je 18e.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je bent minderjarig (en bent niet in het bezit van een HAVO diploma) en hebt dus leerplicht. Je zult minimaal tot je 18e verjaardag een fulltime studie moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk ben je nog leerplichtig, maar als je het heel graag wilt, valt er misschien wel iets te regelen. Als er een goede reden voor is, kan er een uitzondering worden gemaakt. Je kunt gaan vragen bij je school.
Succes ermee!