moet ik m&o in mijn vakkenpakket kiezen als ik webshopbouwer wil worden?

Ik heb het profiel Economie en maatschappij met Frans in Informatica. Ik wil graag webshopbouwer worden en dan de dingen daarop ook zelf verkopen. Nu dacht ik is het niet beter om m&o te kiezen. Is dat handig en welke studies zijn ook goed voor mij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je webshopbouwer bent, kan dat op 2 manieren:
1. Je werkt voor klanten die je zelf zoekt, en zij zoeken jou. Je praat met de klanten en maakt een webshop voor ze.
2. Je werkt voor een baas bij een bedrijf. Je baas of een andere collega heeft het meeste klantencontact. Dit is dan een accountmanager, sales agent of project manager. Zelf krijg je dan ook van die collega de opdrachten.

Wanneer je voor optie 1 wil gaan, dan wordt je een ondernemer. Je bent dan je eigen baas, en hebt ook zelf de verantwoordelijkheden over je klanten, je inkomsten en je uitgaven. Dan is m&o heel handig.

Lijkt optie 2 je fijner (echt alleen websites bouwen, verder niet zoveel) dan is het waarschijnlijk niet echt nodig om M&O te kiezen.