hairdresser = kapper en babbelfisch daar kun je makkelijk woordjes vertalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

volgens mij een hair dresser...
google heeft ook de vertaler
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hairdresser.

'Goede' vertalingssite: www.google.nl/translate
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kepper

nee hoor, geintje. Hairdresser!

http://nl.babelfish.yahoo.com/

Toegevoegd na 3 minuten:
enne mocht je in Japan naar de kapper willen: 美容院
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Barber
Sommige barbers zien zichzelf als hairdressers of hairstylists.

Maar in Australie is de term weer Hairdresser, waarbij Barber een populaire benaming is voor een herenkapper: Men's Hairdressers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een barber of in het Nederlands: Barbier, scheert mannen.
verwacht niet teveel van een vertaalsite. losse woorden lukt wel, maar zoek maar een stukje engelse tekst en laat die naar het nederlands zetten.
even een voorbeeld over "bakken"" , en dit is nog een vrij redelijke

Bakken is de techniek van langdurige koken van voedsel door droge warmte door convectie optreedt, en niet door straling, normaal gesproken in een oven, maar ook in de hete as, of op hete stenen. [1] Het is voornamelijk gebruikt voor de bereiding van brood, taarten, gebak en taarten, taarten, quiches, koekjes en crackers. Deze items worden soms aangeduid als "gebakken goederen," en worden verkocht tegen een bakkerij. Een persoon die gebakken goederen bereidt als een beroep wordt een bakker. Het wordt ook gebruikt voor de bereiding van gebakken aardappelen, gebakken appeltjes, gebakken bonen, sommige stoofschotels en pasta gerechten, zoals lasagne, en diverse andere voedingsmiddelen, zoals de krakeling
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Wat heeft bakken met een kapper te maken? En er staat geen woord Engels in!
anneliez
13 jaar geleden
helemaal niks, maar ik zocht gewoon een voorbeeld, als de vragstelster niet goed engels spreekt, kan ik haar moeilijkin het engels laten zien waar de knelpunten van vertaalsites liggen. Wel als ik het omdraai,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap het ook niet helemaal. (Het doel van he voorbeeld). Ik snap dat je duidelijk wilt maken dat vertaalsites zinnen niet altijd even goed vertalen, maar wat dat voorbeeld ermee te maken heeft.
Volgens http://www.babylon.com/definition/kapper/ kan het in het Engels hairdresser, dresser, barber, of, coiffeur zijn.
Amadea
13 jaar geleden
Vrouwen gaan over het algemeen naar de hairdresser of de hair-salon, deftige dames naar de coiffeur (frans met een vet engels accent), mannen naar de barber (die vroeger schoor, maar tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar knipt. Warbiij barber de kapper zelf is, en barbershop de winkel.

Voor vertalen verwijs ik je door naar een van de vele vragen die daar al over zijn gesteld : http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-gratis-vertaalmachine-internet.58955. Dat is namelijk weer een hoofdstuk apart.

Mijn voorkeur gaat uit naar vertalen.nu ; die geeft meerdere opties zodat je kunt kiezen voor het woord dat het beste in het zinsverband past, en vertaalt (als zinnen) ook vervoegde werkwoorden. Supermakkelijk ! Een beetje basiskennis van de betreffende taal is overigens - zoals bij alle vertaalmachines en het gebruik van woordenboeken - wel aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haircutter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.interglot.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Hé, leuk: deze geeft als optie ook nog caper. Dat is een bloemknop van de kappertjesplant. In azijn ingelegd of in zout geconserveerd kan je die eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is grappig, ik heb er zelf niet op gekeken nu maar gebruik deze site erg vaak. Makkelijk in gebruik!
A barbershop...barber..or hairdresser..