Moet het aantal uren in de factuur staan om aan mijn urencriterium te kopen als Zzp'er?

Of is het voldoende als dat gewoon in mijn administratie staat en op de factuur een x bedrag voor bijv. het installeren van een server?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dat hoeft niet. Je bent immers ook tijd kwijt aan niet-facturabele activiteiten, zoals je administratie en klanten werven. Dus het is niet zo dat de belastingdienst alle gefactureerde uren optelt en dan roept: 'Aha! Boefje! 50 uur te kort gewerkt, hè?'

Zeker als je een bedrijfje start, kan je veel tijd kwijt zijn aan nog niet zoveel verdienen.

Voor jezelf is het wel handig om (in grote lijnen) je tijdbesteding bij te houden. Dan kun je later zien waar dingen eventueel efficiënter kunnen, en of je misschien niet te weinig uren factureert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je klant wil echt wel weten hoeveel uur je factureert dit om het makelijk te kunnen controleren dus daarom is het wel beter om op je facturen het aantal uren en de prijs per uur te vermelden.
ronron1212