Sta ik een 7 of een 8 op mijn compensatiecijfer?

Ik twijfel over of ik nou 1 of 2 compensatiepunten krijg.
Ik sta een:
9.3 op het profielwerkstuk
6.7 op maatschappijleer
6.7 op CKV
Ik weet niet of het pws moet worden afgerond (naar een 9), als dit het geval is dan sta ik een 7 gemiddeld. (9+6.7+6.7= 22.4 / 3 = 7.47 = 7) Als het een 9.3 blijft echter dan sta wel hoger dan een 7.5 en dus een 8 gemiddeld.

Weet iemand hoe dit werkt?
Het is op VWO niveau als dat uitmaakt.
Bewerking: Het is combinatiecijfer, niet compensatiecijfer.

een jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor het berekenen van het combinatiecijfer worden de op de cijferlijst vermelde afgeronde cijfers (bestaande uit gehele getallen) gemiddeld. Vervolgens wordt het gemiddelde weer afgerond op het nabij liggende gehele getal: 5,5 wordt dus een 6 en 5,45 een 5.
Dus in jouw specifieke geval worden ook maatschappijleer en ckv op hele cijfers afgerond.
Toegevoegd op 27 september 2022 11:52: tekst
een jaar geleden