wat zijn de taken van iemand die als onthaal/secretariaat op een account/boekhoudkantoor werkt?

ik heb een vacature gevonden om op een account kantoor te werken. Boekhouding vind ik eigenlijk maar saai.. maar als onthaal moet je vragen van klanten beantwoorden, secreatriaat, onthaal, administratie doen. Ik twijfel of ik dit saai zou vinden of niet. het is niet zo dat ik puur boekhouding moet doen.. hoop ik.. misschien beoefend iemand deze job en wat houd dit precies in.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De werkzaamheden van (soms dezelfde) functies verschillen heel erg per bedrijf. Zelf heb ik dit werk ook gedaan. De werkzaamheden voor zover ik kan lezen en wat mijn eigen ervaring is, gaat het hier om een hele leuke afwisselende baan, waarin je dus van alles doet. Dit lijkt mij alles behalve saai. Het houdt in dat je administratieve werkzaamheden verricht, zoals correspondentie (email/telefoon), archiveren, vaak bestellingen van kantoorartikelen, soms agendawerk, voorbereiden vergaderingen, boekhouding enzv. Je ontvangt de bezoekers die op het kantoor komen en afspraken hebben. Je hebt dus als je op een secretariaat werkt, of je bent zelf het secretariaat, bij 9 van de 10 bedrijven een gastvrouw/heer functie. Al met al lijkt mij dit in elk geval een leuke job, dus ik zeg doen! En heel veel succes met solliciteren.

Denk bijvoorbeeld aan: - registreren en verdelen van de inkomende briefwisseling - beheren van het archief - vragen van klanten en collega's beantwoorden Enzovoort. Je moet alleen niet vergeten dat de taken niet bij ieder bedrijf hetzelfde zijn. Als je meer wilt weten dan zou ik gewoon op gesprek gaan bij het betreffende bedrijf. Je bent na zo'n gesprek nergens toe verplicht, dus als het je niets lijkt dan hoef je de baan niet te nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100