Krijg je meer salaris in een winkel (mode) als je een diploma hebt als filiaalbeheerder MBO niveau 4?

Ik heb morgen een sollicitatie voor verkoopster in een winkel (tijdelijke baan) maar kan ik meer salaris krijgen/verwachten als ik in bezit ben van 7jaar ervaring en in bezit ben van een MBO 4 diploma? Zoja hoe pak je zoiets aan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou dan zonder diploma bruto:1446,60 pm verdienen maar eigenlijk wil ik dat netto, aangezien ik 7jr ervaring heb, 1 jaar als leidinggevende en een diploma MBO

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vakkenvuller maar ik kan ook als straaljagerpiloot dienen, krijg ik nu meer betaalt?

Het beste antwoord

Wat je verdient - in eender welke branche - hangt niet af van wat je KUNT i.e. welke diploma's je hebt, maar van het werk dat je DOET.

Met papieren voor een bedrijfsleider verdien je als bedrijfsleider natuurlijk een navenant salaris, maar aan de kassa of in de winkel als bediende gewoon (meestal) minimumloon.

Wat je kunt eisen is dus sterk afhankelijk van het soort werk dat je gaat doen / waar je voor solliciteert. Iemand ZONDER diploma die vanwege bijvoorbeeld werkervaring en interne promotie wel leiding geeft, zal mar verdienen dan iemand die onderaan de ladder staat, al heeft-ie ik weet niet wat gestudeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar is niet echt een regel voor. Hangt ervan wat zij zoeken en wie er nog meer solliciteren. Is de rest van het personeel nog onervaren dan kan het goed zijn dat ze bereid zijn voor jou meer te betalen, zijn er meer ervaren medewerkers en zijn er minder ervaren sollicitanten, dan zullen ze daar minder snel toe bereid zijn.

Verder is het gewoon een kwestie van vragen. Mocht het salaris op tafel gebracht worden, dan zeg je gewoon:'Ik verwacht eigenlijk dat ik door mijn kennis en ervaring een hoger salaris mag vragen, mijn gedachten gaan uit naar... '.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je zeker niet genoegen hoeft te nemen met een minimaal starter salaris. Je hebt ervaring en bent in het bezit van een diploma filiaalbeheerder, waarmee je m.i. een voorsprong hebt op sollicitanten die dit niet hebben. Ervaring telt in de meeste sectoren wel om uberhaupt extra geld te kunnen vragen. Ik zou hier zeker voor gaan.

Je kan dit aanpakken door te benoemen dat je gezien hebt wat het bruto salaris is wat je zou verdienen en dat je gezien je ervaring en diploma graag meer zou verdienen. Ik zou eerst afwachten waar zij mee zouden komen, voordat ik verder zou onderhandelen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een tijdelijke baan geef ik je weinig kans.

Zoals Marleen zegt: je krijgt betaald naar het werk dat je doet, niet de opleiding die je genoten hebt. Als iemand die natuurkunde heeft gestudeerd, gaat werken als schoonmaker, krijgt die niet meer betaald dan iemand zonder opleiding.

Echter: jouw ervaring is wel relevant. Je solliciteert dan als verkoopster, maar je hebt een ruime winkelervaring. Ze zoeken geen bedrijfsleider, maar het feit dat jij ervaring hebt als bedrijfsleider, maakt wel dat ze je bijvoorbeeld wat sneller alleen kunnen laten in de winkel, of andere taken kunnen geven. Let wel: dit zou ook gezien kunnen worden als nadeel, als de huidige bedrijfsleider bang is dat je je hierdoor minder snel zult aanpassen aan de regels binnen het bedrijf, en meer je eigen gang wilt gaan.

De ervaring zou vooral relevant zijn als het NIET ging om iets tijdelijks. Dan zou je kunnen vragen naar doorgroeimogelijkheden, of je diensten kunnen aanbieden om waar nodig in te springen als de bedrijfsleider afwezig is, en kan van jou eerder en grotere zelfstandigheid worden verwacht. Maar als het gaat om een tijdelijke baan, zullen ze je hoe dan ook eerst wegwijs moeten maken in de winkel, en denk ik niet dat het veel uitmaakt dat je deze eerdere ervaring hebt. Je kunt natuurlijk altijd proberen te onderhandelen, maar als je deze aan nodig hebt, zou ik dat niet tijdens een eerste gesprek doen. Zeker in deze tijden van crisis, is de kans dat groot dat ze eerder zullen kiezen voor iemand die wél genoegen neemt met het minimumloon. Dan is het vragen van meer loon waarschijnlijk juist waar de werkgever bang voor is als hij/zij iemand aanneemt die wat ouders is en meer ervaring heeft, namelijk dat je een hoger loon zult verwachten. En dat betekent dat als er en jonger iemand is die geen eisen stelt, jij niet geselecteerd zult worden.