Creatieve ideeën om een klein winkeltje op te starten?

Ik wil een klein winkeltje opstarten aan de kust.
Ik zoek creatieve ideeën om een winkeltje te starten aan de kust maar die toch niet afhangt van de toeristen.
Ik kan niet zoveel investeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hebben de bewoners aan de kust nu het vaakst nodig? Waar ligt jouw passie?

Het beste antwoord

Begin een klein speciaalzaakje, waar je een soort product verkoopt, maar waar je wel veel verschillende soorten aanbiedt, evt geimporteerd uit alle windstreken.

Voorbeelden:
verschillende soorten bronwater.
honing
jam

Dit trekt zowel locals als toeristen als klant. Het mooie is dat je dit soort speciaalzaakjes tegenwoordig niet meer veel ziet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

kun je wel enkele jaren met een zeer laag inkomen toe?
En veel tijd investeren?
Dan kun je eens n marktonderzoek gaan doen naar:
Wat is er al in de plaats waar ik wil zitten, en wat mist men nog.
Wij kunnen allemaal wel roepen dat een nagelstudio het einde is, maar als er geen zijn daar hoeft dat niet te betekenen dat die daar echt gemist wordt, kan ook zijn dat het al enkele malen geprobeerd en mislukt is. Zonde van je energie dan
anneliez
13 jaar geleden
Moet het persé een winkeltje zijn? Waar liggen je eigen ambities. Vind je iets echt leuk? Of misschien kun je juist iets dienstverlenends gaan doen wat toeristen aan trekt bijv. Denk een beetje in de hoek van ontspannen (daarom gaan ze vaak naar de kust, vrije tijds besteding en dus ontspanning.
Qua winkeltje zou je het kunnen gooien misschien op sierraden (doen het goed bij vrouwen, die sneller naar de kust gaan), maar je zult wel altijd moeten investeren, dat is wel iets waar je rekening mee moet houden bij een winkel, immers heb je voorraad nodig :)

Toegevoegd na 5 minuten:
Misschien kun je ook eerst beginnen met een webwinkel; want dat bespaard eerst kosten van bijv. huur van een pand/ aankoop van een pand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet zo veel kunt investeren zul je een heel goed businessplan moeten hebben, waarmee je bij een bank misschien een startkapitaaltje kan lenen.

Hier vind je daarover allerlei informatie:
http://www.businesscompleet.nl/bedrijf_starten_checklisten.html?gclid=COju3ODT36ICFUuF3godQEgZrg

Dat betekent dat je heel goed moet weten
wat je wilt, waar je het wilt en hoe je het denkt te
gaan runnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sara,
kijk 's op de site van de Omslag
;je kan het namelijk ook in groepverband doen..
ik ben in de brainstormfase van een klein werk/woonproject in Zeeuws Vlaanderen, mocht je
interesse hebben neem conatct op...
Het moet een retraitecentrum worden aaan de kust..
greetz en suc6..
oja..ik neem aan dat je de KVK al hebt geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin een EHBO post
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel moeilijk om dat aan te geven hoor. Ik denk n.l. dat als je een produkt te koop aanbied het ook iets moet zijn waar je volledig achter staat. Ik kan bijv. zeggen dat je ansichtkaarten moet verkopen, maar als het niet jouw ding is, heeft het ook geen kans van slagen. Mijn tip; zoek eerst eens uit wat je zelf graag zou willen aanbieden en kijk dan of dit aansluit op de marktvraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een eigen zaak wilt oprichten begin dan met je toekomstvisie', rechtsvorm, bedrijfsplan, leveranciers, hoe kom je aan geld, wat ga je doen als het niet lukt, doe marktonderzoek etc etc.

De meeste starters onderschatten wat er allemaal bij komt kijken. Verwacht veel te moeten investeren, de eerste twee jaar 70 uur per week te draaien en verlies te lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin een winkel met eigengemaakte spulletjes, beetje de combi van hobby en kunst. Mensen die hun spullen inbrengen krijgen een deel van de winst.
Ze brengen vaak ook klanten mee omdat ze trots zijn op hun zelfgemaakte spullen en willen dat iemand er naar gaat kijken in je winkeltje.
Zorg wel voor een goede kwaliteit van de producten, en een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Denk aan: sieraden, poppen, kaarsen, kaarten, kunstwerkjes, keramiek, kleding, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 2e hands kleding zaak. Doe een oproep zodat anderen kleding kunnen aanleveren. Om dit te stimuleren kun je een deel van de opbrengst geven aan degene die de kleding heeft ingeleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je gedachten eens goed lopen en tracht daardoor een 'gat in de markt'te vinden.

Richt je op iets exclusiefs en maak je assortiment niet te breed..want elke inverstering moet jij uit jouw portemonnee betalen.

Als ondernemer betaal je een klein vermogen zelf aan allerlei lasten, welke voor werknemers door hun baas betaald wordt, de z.g. werkgeverslasten.

Je kunt dit ondervangen door een baantje erbij te nemen, b.v. verzekeringsagent of benzinepomp bediende enz. waardoor je baas daar voor de sociale lasten zorgt.

In je vrije tijd drijf jij je bedrijfje en bouwt het rustig op.

Ga niet te voorvarend van start en..doe het zoveel mogelijk op eigen kracht..zonder leningen van een bank.

Want de bank is slechts op eigen gewin uit..

Niet op het jouwe..en de bank laat jou je dus blauw betalen aan rentes..ook als het wat minder gaat.

En als dat 'mindergaan' wat langer aanhoudt..is het ook de bank die doorgaans jouw faillissement dan aanvraagt.

Vraag bij de inspectie omzetbelasting om een vrijstelling van BTW voor kleine ondernemers.

Je hoeft dan gedurende de eerste jaren geen BTW af te dragen..

Gr. Ton