Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

met welk vliegtuig vliegen de Ministers?

ik vraag mij af hoe bijvoorbeeld de Minister van Buitenlandse zaken op zakenreis gaat? en als hij op zakenreis is en de Minister van Defensie moet ook op werkbezoek hoe gaat zei dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het Nederlands regeringstoestel is een Fokker 70 (F28-0070) voor het vervoer van de koninklijke familie en regeringsfunctionarissen, zoals de premier en andere ministers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat al gezegd het regering 's vliegtuig! is die bezet door collega's of koninklijk huis Dan wordt er ( heel vaak ) een vliegtuig gehuurd . Er is daar bij Schiphol een apart gedeelte voor ingeruimd . Maar ook op lijn vluchten dan wel eerste klas . Ja ik heb ze zelf gezien gewoon in een lijn vliegtuig .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het Nederlands regeringstoestel is een Fokker 70 (F28-0070) voor het vervoer van de koninklijke familie en regeringsfunctionarissen, zoals de premier en andere ministers. Het toestel heeft vliegtuigregistratienummer PH-KBX; PH voor Nederland en KBX voor Koningin Beatrix (alhoewel Beatrix al weer prinses is). Of het registratienummer van het vliegtuig gaat veranderen is niet bekend . Het vliegtuig wordt gevlogen door vliegers van KLM Cityhopper. Ook koning Willem-Alexander vliegt er regelmatig in.

De Fokker 70 verving de Fokker F28 PH-PBX in 1996, hierbij stond PBX voor Prinses Beatrix. De PH-KBX werd geregistreerd in augustus 1995 op naam van Fokker Aircraft BV en maakte de eerste vlucht op 13 september 1995. Nadat het voorzien was van een nieuw VIP-interieur werd het toestel op 12 maart 1996 overgedragen aan de Nederlandse regering. Het vliegtuig beschikt over twee Rolls Royce Tay 620-15-motoren en heeft als serienummer 11547.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding