Waar kun je het beste gaan werken als 15-jarige, als je op zaterdag/zondag wilt werken?

Ik word in november pas 16, het is dus ook een baantje voor in de zomervakantie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

bij een supermarkt vakken vullen

Toegevoegd na 39 seconden:
postbezorger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus hier zat je, de vraag was er uitgeflikkerd.
En...gevonden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had je nog gelezen dat ik me verstopt had voor mijn vrouw
Bollenpellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de zomer kun je het beste in de horeca werken. Volop werk en het is leuk.

Je kunt ook op een kinderboerderij, camping of supermarkt gaan werken. Daarnaast zijn er nog mogelijkheden in de landbouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de kassa in de supermarkt (ik zie veel van die meiden en jongens van die leeftijd daar zitten, hoewel ze misschien al 16 zijn...), bij een bloemist (gaat mijn dochter van 15 doen), vakkenvullen, kranten/post/folders bezorgen.
Eigenlijk kun je overal al werken. Vraag eens bij de supermarkt of andere winkels bij jou in de buurt.
Ga dat doen wat je leuk lijkt en probeer verschillende dingen uit.

Toegevoegd na 46 seconden:
Als je serieus bent en goed werkt, dan willen ze je graag hebben, want je bent voor hen een goedkope kracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kassawerk mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat dan vanaf 16 momo? Want ik zie de klasgenootjes van mijn dochter wel aan de kassa zitten, maar die zijn misschien net wat ouder...
Als je in het weekend wilt werken zou je het kunnen proberen in de horeca,of een pret of vakantiepark.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Efteling of de Beekse Bergen o.id. attractieparken zoeken altijd veel vakantiewerkers, en ze zijn altijd in de weekenden open. Er is van alles te doen.
Bel even met de afdeling personeelszaken voor een inschrijfformulier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het plaatselijke zwembad.

Maar let hier op:

arbeidsomstandigheden
algemeen | veiligheid | arbeidsinspectie | 15 jaar

15 jaar/ wat mag je doen
Als je 15 bent, dan mag je wel al zelfstandig werken maar alleen 'niet -industrieel' werk. Je mag wel:
- werken in een winkel (maar geen kassa werk)

- werken in de horeca (hotel, restaurant of café) en dan mag je wel in de bediening werken maar dan mag je geen alcohol serveren.

- werken in de tuinbouw (bloemen, planten en fruit) maar dan mag er niet net gespoten zijn met bestrijdingsmiddelen. Dan moet je eerst 2 weken wachten.

- kranten, folders en huis-aan-huis bladen bezorgen.

- in een supermarkt werken als het maar niet in het magazijn is.

- werken in een pretpark, museum, camping of manege.