Als je weet dat je geen salaris meer krijgt, moet je dan blijven werken?

De zaak is nog niet failliet, maar inmiddels fiatteert de bank de salarissen ook niet meer. Salarissen van vorige maand zijn ook niet uitbetaald.
Er moeten ook extra uren worden gedraaid om de uren van werknemers op te vangen die op vakantie zijn, of zich ziek hebben gemeld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaren geleden zat ik ook in die situatie. Omdat de sfeer er vreselijk slecht was, ben ik gestopt. Ik kreeg toen geen uitkering over de periode erna omdat ik zelf ontslag had genomen. Wel kreeg ik - heel laat - mijn achterstallig salaris uitbetaald.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat vind ik echt slecht eigenlijk. Dat verlies moet meteen opgevangen worden. Zo maar je salaris niet krijgen en dan vervolgens zelf in de problemen komen.

Het beste antwoord

De salarissen van (reguliere) werknemers zullen uitbetaald worden door het UWV als je werkgever failliet gaat of er een uitspraak van de rechter ligt. Zij nemen de verplichting over zodra de werkgever officieel failliet. Indien je extra uren maakt is het misschien handig dit op papier te laten zetten zodat je later zwart op wit hebt dat je daar recht op hebt (voor het geval het UWV moeilijk doet bijv.). Ondertussen kan het geen kwaad advies in te winnen bij een vakbond of het juridisch loket, zij kunnen je ook vertellen of je dan meot doorwerken en wat de consequenties zijn als nu per direct ontslag neemt (want die zouden er best ook kunnen zijn). Sterkte en veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je ( en de rest ook ) dat je de moeite hebt genomen om te antwoorden. Het zorgt voor wat meer grip op de situatie.